Friday, November 1, 2013

Whole30: Dag 26

Woohoo! Snart färdig med min whole30! Tiden har gått ganska fort tycker jag, och det har faktiskt varit lättare än jag trodde. Dag 10-12 eller nåt sånt var lite jobbiga, då hade jag ett väldigt sötsug/kolhydratssug - men utöver det kan jag inte påstå att det har varit så jobbigt. Jag fick inte den typiska "baksmällan" de första dagarna heller, och det tror jag beror på att jag redan hade uteslutit socker, gluten och mjölk ur min kost sedan tidigare. Jag hade visserligen ätit en del mjölkprodukter innan jag startade, och en hel del sukrinbaserade sötsaker, men jag tror att det huvudsakligen är gluten och socker som ger baksmällan folk pratar om.

Frukost:
1 kopp grönt te med 1 tsk kokosolja
1/2 grapefrukt
1 kokt ägg

Lunch:
Pytt-i-panna på skinkstek, lök, vitkål och champinjoner

Mellanmål:
1 kopp rött te med 1 tsk kokosolja
en näve grönkålschips (whole30-godkänt snacks!)

Middag:
Köttfärsbiffar med lever, squashspaghetti och enkel tomatsås (1 paket passerade tomater uppvärmt med kryddor)

1 comment:

  1. Du ska vara glad att du slapp den för den var iiiinte kul...

    ReplyDelete