Saturday, January 18, 2014

Varm bärkompott med kokossmör och müsli

Jag skulle verkligen behöva frosta av mitt frysskåp snart, och eftersom vintern hittills har varit så dålig så att jag inte har kunnat göra det (jag sätter alltid ut maten utomhus när jag håller på - vi har ju "alltid" ca minus 15 grader på vintern) så har vi försökt äta oss igenom skåpet istället... Och nu är det nästan bara bär kvar, så då blev det varm bärkompott till mellanmål/fika idag. Otroligt gott tillsammans med kokossmör och rostad müsli!

Ingredienser:
2 dl röda vinbär
2 dl blåbär
2 dl hallon

Gör så här:
Lägg de frysta bären i en kastrull och värm sakta på svag värme tills allt är genomvarmt. Servera med kokossmör och müsli. Om du har kokossmör som du har förvarat i kylskåp så värm det i vattenbad först så att det blir flytande igen.

1 comment:

  1. Låter då gott och så fräscht! Mums!
    Ha en fortsatt fin söndag!
    Kram kram
    //Lana

    ReplyDelete